پربازدید ها
کد خبر: ۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵
براي انجام اغلب امور مربوط به تلفن‌هاي ثابت اعم از تغيير نام، تغيير نشاني، اصلاح قبض و... در مراكز مخابراتي مربوطه، خوب است آخرين قبض پرداختي را همراه داشته باشيد.

 تغيير نشاني در تلفن‌هاي ثابت فقط در محدوده همان مركز مخابراتي صورت مي‌گيرد.

براي تغيير نشاني بايد حداقل يك دوره از دائري يا آخرين تغيير مكان گذشته باشد. اگر مهلت پرداخت قبض تلفن‌تان به اتمام رسيده، مي‌توانيد از طريق تماس با شماره 1818 مبلغ مورد نظر را پرداخت يا با مراجعه به واحد آبونمان مركز مخابراتي، قبض پرداختي را ممهور و رسيد دريافت كنيد.

از طريق دريافت قبض المثني نيز مي‌توان به مقصود رسيد. اگر سه بار درخواست كشف مزاحم تلفني داده‌ايد و مخابرات تلفن مزاحم را قطع كرده، اما مزاحمت همچنان ادامه دارد، از طريق طرح خدمات الكترونيك يا حضوري مي‌توانيد درخواست تغيير شماره تلفن بدهيد.

دريافت ريز مكالمات خطوط تلفن از طريق 1818 به صورت شنيداري يا استفاده از نمابر براي چاپ، يا مراجعه حضوري به مركز مخابرات منطقه و دريافت ريز مكالمات ممكن است.

پيغام «شماره مورد نظر در شبكه موجود نيست» وقتي از گوشي تلفن‌تان شنيده مي‌شود كه خط مذكور تخليه، بازداشت يا در حين كابل برگردان باشد.

براي بهره‌برداري از امكاناتي چون انتقال و انتظار مكالمه مي‌توانيد با مدرك شناسايي و آخرين قبض پرداختي به مركز مخابرات مراجعه كرده، فرم مربوط را پر كنيد و درخواست سرويس مورد نظر را ارائه دهيد.

انتقال مكالمه به روش انتقال تماس خط مشغول، انتقال همه تماس‌ها و انتقال مكالمه به خطوط ديگر انجام مي‌شود.

اگر شماره هفت رقمي‌ در دفتر تلفن خود داريد كه نمي‌دانيد به چه شماره‌اي تغيير كرده، كافي است عدد اول را تكرار كنيد (داخل شهر تهران) تا شماره تلفن هشت رقمي شود. خرابي تلفن را به 117 اطلاع دهيد. مشكلات فني را از 190 جويا شويد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:

1- لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری فرمایید.

2- از توهين، افترا، یا تهمت به افراد و گروه ها بپرهیزیم.